ELS MÉS PETITS DE L'ESCOLA
(DE 3 A 6 ANYS)
Educació Infantil a Vedruna Tarragona
Oferim una educació integral que combina l’aprenentatge actiu amb el desenvolupament de valors fonamentals. En un entorn proper i estimulant, els nostres alumnes creixen a través de projectes innovadors, l’ús de les noves tecnologies i una atenció personalitzada. Fomentem la creativitat, la curiositat i la consciència mediambiental, tot preparant-los per als reptes futurs amb una base sòlida i un enfocament en el creixement emocional, físic i social.
Educació propera i integral
Mitjançant la psicomotricitat, el “Bon Dia” i una atenció personalitzada, oferim una educació propera que promou el desenvolupament físic, emocional i social dels nostres alumnes, assegurant una base sòlida per al seu creixement integral.
Contacte amb la natura
El nostre Hort Urbà i les activitats a l’aire lliure, com les sortides i convivències, connecten els alumnes amb la natura i els ensenyen la importància de la sostenibilitat.
Desenvolupament del pensament creatiu
Programes com Filoart i les pràxies potencien la creativitat, el bon dia i l’expressió verbal des de ben petits, fomentant la curiositat i el pensament crític.
Educació multilingüe des del començament
Amb el suport de l’auxiliar de conversa en anglès, els nostres alumnes comencen a familiaritzar-se amb l’anglès de manera natural i divertida.
Participació activa de les famílies
Impulsem la col·laboració amb les famílies a través d’activitats a l’aula i esdeveniments com el “Let’s Play”, enfortint el vincle entre la comunitat educativa i les famílies.
Què us oferim
- Diàleg escola-família. Participació de les famílies en la vida escolar.
- Utilització de metodologies actuals i innovadores.
- Atenció i acompanyament al llarg de tota l’etapa.
- Suport i atenció psicopedagògica a l’alumnat amb necessitats educatives.
- Instal·lacions adaptades a l’etapa: Aula de psicomotricitat, aules de tutoria actualitzades, hort urbà, menjador específic, patis d’Educació Infantil…
Què potenciem
- Atenció personalitzada.
- Creixement personal.
- Autonomia personal.
- Processos creatius.
- Fomentant hàbits.
- Ampliació de les capacitats.
Com ensenyem
- Projecte d’educació emocional
- Apadrinament lector (projecte internivell).
- Estones de relax, meditació i “Bon dia”.
- Aprenentatge dinàmic de l’anglès
- Programa d’Auxiliars de conversa anglesa.
- Desdoblaments en lectoescriptura.
- El joc creatiu com a base d’aprenentatge.
Què treballem
- El procés de lectoescriptura a I3, a partir de la identificació del seu nom en lletra de pal, per acabar a I5 en lletra manuscrita.
- L’expressió oral.
- El joc creatiu com a base d’aprenentatge.
- Activitats amb famílies a l’aula.
- Estimular el desenvolupament de les possibilitats de cadascú respectant ritmes.
- Hort escolar.
ACTIVITATS I PROGRAMES ESPECÍFICS D’INFANTIL
A través d’uns robots amb forma amigable i en forma d’abella, els i les infants treballen el Pensament Computacional per executar recorreguts sobre catifes de diferents sabers.
És una estratègia metodològica que permet generar noves situacions d’aprenentatge que parteixen de l’experimentació, la manipulació, la manipulació i el joc a més de permetre el desenvolupament holístic de l’infant.
Ningú posa en dubte la importància dels contes com una eina d’alt valor per l’educació emocional. És per aquest motiu que a l’escola s’utilitzin per descobrir noves aventures i històries a través de la lectura.
Comptem amb una auxiliar de conversa en anglès. Els nostres alumnes tenen l’oportunitat de practicar la llengua de manera natural i divertida, mitjançant activitats lúdiques. Aquest programa no només fomenta l’aprenentatge de l’anglès des de ben petits, sinó que també ajuda a desenvolupar la confiança i la fluïdesa en l’ús de la llengua.
Amb el propòsit d’entrenar els òrgans directament relacionats amb els sons de la parla, fem exercicis amb els òrgans bucofonadors per tal d’enfrontar, tonificar i exercitar la mobilitat de llavis, llengua i mandíbula.
El Projecte Duna acompanya els alumnes d’Educació Infantil al llarg dels seus tres anys, amb la Duna, un cuc de seda que evoluciona en una papallona, com a fil conductor. A través de les seves aventures, els nens treballen valors fonamentals com l’amistat, el perdó, l’alegria, l’agraïment, l’esforç i compartir. Aquest projecte no només fomenta el creixement personal, sinó que també els ajuda a comprendre la importància d’aquests valors en la seva vida quotidiana.
És una eina educativa on els alumnes d’Educació Infantil aprenen a cuidar la natura mentre desenvolupen valors com la responsabilitat i el respecte pel medi ambient. A través d’activitats pràctiques, els nens i nenes participen en tot el procés de cultiu, des de la sembra fins a la collita, experimentant de primera mà el cicle de la vida i la importància de la sostenibilitat.
Celebrem les festivitats i tradicions més significatives del nostre calendari cultural. Des de Sant Jordi fins a Nadal, passant per la Castanyada i Pasqua, aquestes celebracions no només enriqueixen l’experiència escolar, sinó que també ajuden els nens i nenes a connectar amb les nostres arrels culturals, fomentant un sentit de comunitat i identitat des de ben petits.
Fomentem la participació activa de les famílies en la vida escolar dels seus fills. Convidem els pares a dinamitzar activitats a l’aula, compartint les seves feines i professions amb els alumnes. A més, organitzem la jornada anual “Let’s Play” durant un cap de setmana, on famílies i escola es reuneixen per gaudir de jocs i activitats conjuntes. També celebrem festivals i esdeveniments especials.
L’alumnat de 5è de Primària apadrina un nen o nena d’Infantil 5, i els de 6è apadrinen un alumne de 1r de Primària. Aquest programa, que s’estén durant dos cursos, té com a objectiu estimular el gust per la lectura mentre es crea un vincle especial entre padrí i fillol, fomentant la responsabilitat i la col·laboració entre els alumnes de diferents edats.
Implementem desdoblaments en lectoescriptura a l’etapa d’Educació Infantil per oferir una atenció més personalitzada als nostres alumnes. Aquest enfocament permet treballar de manera més específica i adaptada al ritme de cada nen i nena, assegurant que desenvolupin les habilitats de lectura i escriptura de manera sòlida i efectiva des dels primers anys.
El programa Filoart ofereix als nens i nenes d’Educació Infantil l’oportunitat de desenvolupar el pensament crític i l’expressió verbal a través de l’art. Setmanalment, en grups desdoblats, els alumnes exploren obres d’art durant 30 minuts, expressant allò que les imatges els transmeten i compartint les seves interpretacions. Aquestes sessions fomenten el respecte per totes les opinions i estimulen la formulació de preguntes obertes, enriquint la seva comprensió del món que els envolta.
Al llarg de l’any, els alumnes participen en diverses sortides que enriqueixen el seu aprenentatge i fomenten la cohesió de grup. A I3, gaudeixen de visites al Parc de la Ciutat i al teatre, entre altres activitats. A I4, exploren llocs com el Port de Tarragona i el Mel Múria. A I5, culminen aquesta experiència amb una sortida al Parc Samà i unes colònies a Tamarit.
Els alumnes d’Educació Infantil comencen la jornada escolar amb la sessió de “Bon Dia”. Aquest moment inicial serveix per introduir valors, parlar de dies concrets i preparar els nens i nenes per al dia amb una actitud positiva i reflexiva. Aquesta rutina diària ajuda a establir un ambient de serenitat i cohesió, preparant els alumnes per afrontar la jornada amb energia i una mentalitat oberta.
La psicomotricitat és una eina fonamental per al desenvolupament integral dels nostres alumnes. A través del joc i l’exploració del moviment, els nens i nenes treballen les seves habilitats motrius, milloren la coordinació i adquireixen consciència del seu cos.