ELS MÉS PETITS DE L'ESCOLA
(DE 0 A 2 ANYS)
La Llar a Vedruna Tarragona
La Llar d’Infants de Vedruna Tarragona és un espai segur, acollidor i estimulant on els més petits poden iniciar el seu camí d’aprenentatge i creixement. Comptem amb un equip de professionals compromesos que acompanyen cada infant en el seu desenvolupament, fomentant la seva curiositat, creativitat i autonomia. Les nostres instal·lacions estan dissenyades per afavorir el joc, l’exploració i el respecte per la natura, oferint un ambient òptim perquè els infants se sentin còmodes i estimats. A més, mantenim una estreta col·laboració amb les famílies per garantir un desenvolupament harmònic i una experiència educativa personalitzada.
Treball per projectes
A la nostra llar, els infants són els protagonistes del seu aprenentatge a través del treball per projectes. Aquesta metodologia permet explorar temes interdisciplinaris segons els seus interessos, mitjançant activitats experimentals, creatives i vivencials. Així, els infants desenvolupen la seva curiositat i l’aprenentatge esdevé més significatiu i motivador.
Foment de l’autonomia
Un dels nostres objectius principals és promoure l’autonomia dels infants des de ben petits. A través de les rutines diàries, els ajudem a guanyar seguretat en aspectes com vestir-se, menjar o mantenir la higiene personal. L’entorn està adaptat perquè puguin actuar de manera independent segons les seves capacitats, tot dins d’un marc segur i estructurat.
Treball conjunt amb les famílies
A Vedruna Tarragona, creiem fermament en la importància de la implicació de les famílies en el procés educatiu. Per això, fomentem una comunicació contínua i propera, amb reunions regulars i trobades per compartir el desenvolupament dels infants. A més, les famílies tenen l’oportunitat de participar activament en activitats i festes de la llar, reforçant el vincle entre l’infant, l’escola i la família.
Preguntes freqüents
El nostre horari és de 9 a 17 hores, però els infants poden adaptar-se a l’horari que més els convingui. Tenen l’opció de sortir a les 12, a les 13, a les 15 o a les 17 hores. A més, oferim acollida al matí de 7:45 a 9 hores i també la possibilitat d’acollida a la tarda de 17 a 18 hores.
A la nostra llar poden començar els infants a partir dels 4 mesos, ja que comptem amb un aula d’I0.
Oferim acollida tant al matí com a la tarda. De 7:45 a 9 hores i de 17 a 18 hores.
El sistema d’adaptació per als nous alumnes comença amb una reunió entre les famílies i la futura tutora de l’infant. En aquesta reunió, es pacta de manera individualitzada com serà el procés d’adaptació, tenint en compte les necessitats de cada infant. Sempre recomanem una adaptació progressiva, per tal que l’infant es senti còmode i segur durant aquest període de canvi, i així pugui estar el millor possible en el seu nou entorn.
La comunicació entre l’escola i les famílies es gestiona principalment a través de les agendes, on es fa un seguiment diari de l’activitat de l’infant. També mantenim contacte a través del correu electrònic per transmetre informació més detallada o per resoldre dubtes de manera més directa. Així, mantenim una comunicació constant i oberta entre les famílies i l’escola.
Els àpats es preparen a la nostra cuina pròpia, amb menús equilibrats i adaptats a les necessitats nutricionals dels infants. També tenim en compte al·lèrgies, intoleràncies i dietes especials, prèvia comunicació amb les famílies.
A la nostra llar d’infants, el son dels infants es gestiona de manera individualitzada, tenint en compte les necessitats i ritmes de cada nen o nena. Els infants més petits, com els de 0 a 1 any, tenen un espai tranquil i adaptat per descansar i dormir segons el seu propi ritme. Els infants més grans, habitualment, fan una migdiada després de dinar, en un ambient tranquil i segur. Les educadores es fan càrrec de garantir que tots els infants tinguin un descans adequat, respectant els seus horaris i necessitats de son, per tal que es sentin còmodes i descansats.
Els infants més petits, com els de 0 a 1 any, compten amb un espai adequat per al canvi de bolquers, on el personal educatiu els ajuda a mantenir-se nets i còmodes.
Els infants més grans, de 1 a 3 anys, són animats a començar a desenvolupar hàbits d’autonomia en la higiene, com rentar-se les mans abans de les menjades, després de sortir del bany, i a l’hora de fer els seus primers esforços per fer ús del lavabo amb l’ajuda del personal, quan cal. Sempre es garanteix un ambient segur, net i respectuós per als infants en tot moment.
Les educadores supervisen i acompanyen els nens en aquests moments de la seva higiene diària, promovent hàbits saludables i d’autonomia.
El seguiment del desenvolupament de l’infant a la nostra llar d’infants es fa de manera individualitzada i constant. Els educadors observem de prop el progrés de cada nen o nena en diferents àrees, com el desenvolupament motor, social, emocional i cognitiu, a través d’observacions directes, registres diaris i activitats específiques. Aquest seguiment ens permet detectar les necessitats i avenços de cada infant.
A més, mantenim una comunicació contínua amb les famílies a través de les agendes i les reunions individualitzades, per tal que estiguin informades del desenvolupament del seu fill o filla. Al principi del curs, un cop ha acabat el procés d’adaptació, entreguem un informe que recull l’estat inicial de l’infant i les primeres impressions. Al final del curs, també entreguem un informe en què es reflecteix l’evolució de l’infant, destacant els seus avenços i creixement durant l’any. Així, les famílies poden tenir una visió completa del desenvolupament del seu fill o filla, i si és necessari, es poden fer adaptacions per afavorir el seu creixement i aprenentatge.
Les famílies tenen un paper molt important i col·laboratiu en el dia a dia de la llar d’infants. Treballem conjuntament per garantir el benestar i el desenvolupament de cada infant, i la seva implicació és fonamental per aconseguir els millors resultats. Mantenim una comunicació constant a través de les agendes, reunions individualitzades i altres canals, per compartir informació sobre l’evolució de l’infant i per poder establir estratègies comunes que afavoreixin el seu creixement.
A més, les famílies també poden participar en activitats especials, com les festes o tallers, i estan convidades a compartir les seves idees i inquietuds amb l’equip educatiu. Aquesta col·laboració estreta permet crear un ambient de confiança i suport mutu, afavorint el desenvolupament i benestar de l’infant.